Странице

Добродошли на страницу посвећену идеји хришћанске демократије.

недеља, 10. јун 2012.

Вредности за Европу




Наша хришћанска политичка визија Европе обликована је следећим водећим принципима:
1. Ми сматрамо да Бог, који себе испољава кроз Свето Писмо, јесте извор сваке власти; он управља овим светом. Политички ауторитети, укључујући европски ниво политичких ауторитета, јесу његове слуге.
2. Ми се залажемо за заштиту живота, јер је сваки живот свет. Ово подразумева:
- Заштиту нерођене деце и унапређивање неге трудница;
- Поштовање живота старијих људи, уз подржавање домова за немоћне и забрану еутаназије;
- Забрану клонирања људи и животиња.
3. Ми желимо да дамо глас слабима. Убеђени смо да је влада посебно одговорна за оне који не могу да се издржавају; за људе са инвалидитетом, избеглице, социјално угрожене и сиромашне у нашим земљама и ван њих.
4. Ми тврдимо да је породица темељ друштва. Она је место у којој би деца требало да се науче одговорности, вредностима и правим животним навикама одговорног грађанина. Породица мора имати сав простор који јој је потребан, да би испунила овакве одговорности. Ми не подржавамо ништа што може негативно утицати на породичан живот (тј. политику пореза или образовања који подривају брак тиме што, например, чине могућим брак људи истог пола).
5. Ми заступамо одговорност сваког грађанина за његово/њено окружење. Ипак, ми такође наглашавамо подељене одговорности разних организација које делају у сврху јавног добра. Држава мора створити сферу у којој би сваки појединац и свака организација били охрабрени да преузму своје одговорности.
6. Ми верујемо да Цркве и друге религиозне организације имају вредан значај у изградњи друштва. Пуна слобода религије, за појединце, заједнице и организације, мора бити приоритет унутар Европе, и у европској политици према иностранству.
7. Ми препознајемо различите народе Европе. Ипак, национални идентитет мора бити заштићен, а суверенитет Држава поштован. Ми се залажемо за равнотежу моћи различитих нација унутар Европске Уније: одговорности за јавне послове морају бити на нивоу који је грађанима што ближи. Такође, осим индивидуалних права, ми желимо да нагласимо и важност колективних права мањина.
8. Ми тврдимо да је брига за Божију творевину најважнији део хришћанске социјалне политике. Експлоатација природних ресурса треба, стога, бити избегнута. Ми би требало да руководимо Творевином, те уравнотежена уздржаност економије и животно окружење морају бити приоритет.


 http://www.ecpyn.org/page/9321

Превела са енглеског: Олга Јокић

Нема коментара:

Постави коментар