Странице

Добродошли на страницу посвећену идеји хришћанске демократије.

понедељак, 23. септембар 2013.

"Špigl": Sada je jasno da je Merkelova više od političkog lidera

Nemački magazin "Špigl" navodi da je, po dolasku Angele Merkel pre 13 godina na čelo stranke Hrišćansko-demokratska unija /CDU/, samo nekolicina smatrala da će ona duže ostati u politici, ali da je nakon pobede na izborima jasno da je ona postala mnogo više od političkog lidera.
Magazin ističe da su sumnje, ukoliko su i postojale, raspršene njenom pobedom na izborima, te da "Nemačka pripada Merkelovoj na način kako to dugo nije bilo, još od perioda ponovnog ujedinjenja, kada je kancelar bio Helmut Kol".


Prema pristiglim rezultatima izbora, konzervativci Angele Merkel osvojili su 42 odsto glasova, što je njihov najbolji rezultat na saveznim izborima od 1990. godine, kada je Kol dobio 43,8 odsto glasova, samo nekoliko meseci posle ponovnog ujedinjenja istočne i zapadne Nemačke.

"Nen uspeh jasno je proizašao iz evropske i unutrašnje politike. Merkelova je predstavljala Nemačku u teškom vremenu i Nemci su imali osećaj da je ona sve vreme bila uz njih", rekao je polički analitičar Hajnrih Oberojter sa Univerziteta "Pasau" u Bavarskoj.

Glavni protivkandidat Merkelove, Per Štajnbruk iz Socijal-demokratske partije, kritikovao je kancelara zbog, kako je naveo, pokušaja da "uljuljka zemlju", ali je ona, gledano iz perspektive nemačkih glasača, držala krizu evrozone izvan granica Nemačke, zbog čega je i nagrađena pobedom na izborima.

"Špigl" ističe da ima mnogo toga zbog čega bi Štajnbruk i mnogi drugi mogli da kritikuju kancelara, jer nije bila iskrena o tome koliko bi kriza u evrozoni mogla na kraju da košta poreske obveznike u Nemačkoj, niti je vršila pritisak da se izvrše dublje reforme u zajedničkoj monetarnoj uniji. Istovremeno, u porastu je broj siromašnih.

Međutim, Nemci su bili uglavnom zadovoljni smerom kojim je Merkelova vodila zemlju, zbog čega je njena popularnost i bila u porastu.

"Merkelova je, naravno, pametno tumačila znake i umjesto da predizbornu kampanju vodi na temama o tome šta je najbolje za nemačku parlamentarnu demokratiju, ona je koristila svoju ličnost. Njeni bilbordi nisu nosili teške i isprazne slogane već jednostavne:

"Merkel: kancelar za Nemačku" ili "Zajedno uspešni", ocenjuje magazin.

"Špigl" zaključuje da joj se to na kraju i isplatilo, jer Nemci nisu želeli promene već nju i ono što je postala - "njihova Muti" /majka/.

Нема коментара:

Постави коментар